KLASA 5   -   MATEMATYKA   ON - LINE


 

Witam wszystkich moich Uczniów na zajęciach matematyki w trybie on-line !

 

Instrukcje edukacyjne będą pojawiać się w kolejne dni. Pozdrawiam Was wszystkich !

Nie marnujcie czasu – on wciąż biegnie do przodu …

NASZE HASŁO:   Powtarzamy, ćwiczymy, utrwalamy ... - wciąż aktualne !!!

 ***

Ponadto proszę na bieżąco monitorować naszą stronę i stosować się do wytycznych nauczyciela.

 ***

Wszelkie pytania związane z zadanym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Staram się odpowiadać na bieżąco.

 ***


 

Wtorek, 26.05

 

    

Witam Wszystkich.

 

Dziś pracujemy wspólnie w godz. 9:50 – 10:35.

 

Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

Uwaga ! Przypominam ! Kończy nam się dział - w najbliższy piątek sprawdzian.

Do zeszytu piszemy temat lekcji: " O ile różnią się liczby."

 

Dzisiaj nauczycie się ustalać, o ile różnią się  liczby całkowite. Będziemy do tego wykorzystywać oś liczbową.

 

1. Wstęp do lekcji.   / w ramach wstępu do lekcji, chcąc wprowadzić Was w temat, proponuję obejrzeć film: /

https://www.youtube.com/watch?v=MuJ7EajKk-s

/ fajny był ? podobał się ? - to fajnie /

2. Analiza przykładów - podr., str. 123.   / proszę bardzo dokładnie, powoli i ze zrozumieniem przeanalizować przykłady a), b), c), a następnie przepisać je ładnie do zeszytu /

3. Ćwiczenia.  / proszę przejść teraz do ćwiczeń i rozwiązać zad. 1, 2 i 3 ze str. 137, 138 /

4. Rozwiązywanie zadań ćwiczeniowych.  / proszę teraz rozwiązać zad. 1, 2 i 4, str. 124 w podręczniku /

5. Zadanie domowe.   / w ramach zadania domowego proszę rozwiązać z podręcznika zad. 5, 7 i 8, str.125; dla chętnych - również zadanie 9 /

Pozdrawiam Wszystkich !!!

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

Poniedziałek, 25.05

 

    

Witam Wszystkich.

 

Dziś pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

Uwaga ! Przypominam jeszcze raz ! Kończy nam się dział - w najbliższy piątek sprawdzian.

Do zeszytu piszemy temat lekcji: " Dodawanie liczb całkowitych - rozwiązywanie zadań."

 

1. Ćwiczenie na start. / w ćwiczeniach proszę rozwiązać zad. 6 i 7, str. 136 /

2. Rozwiązywanie zadań - podr., str. 120 - 121.   / proszę rozwiązać zad. 6, 8 i 9 - mam nadzieję, że uda wam się rozwiązać te zadania w trakcie lekcji /

3. Zadanie domowe.  / podręcznik - zad. 7 i 10, str. 120 - 121 oraz w ćwiczeniach proszę rozwiązać zad. 8, str. 136; dla chętnych - zad. dla dociekliwych /

Pozdrawiam Wszystkich !!!

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

Piątek, 22.05

 

    

Witam Wszystkich.

 

Dziś pracujemy wspólnie w godz. 9:50 – 10:35.

 

Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

Uwaga ! Przypominam jeszcze raz ! Kończy nam się dział - za tydzień w piątek sprawdzian.

 

Dzisiaj zajmiemy się dodawaniem liczb całkowitych.

 

Do zeszytu piszemy temat lekcji: " Dodawanie liczb całkowitych."

 

 

1. Jeszcze raz - przypomnienie. /proszę tych zdań nie przepisywać do zeszytu - po prostu przeczytać ze zrozumieniem /

* Liczby ujemne to liczby mniejsze od zera.

* Liczby przeciwne to pary liczb, które różnią się tylko znakiem, np. 4 i -4; 10 i -10; -5 i 5, itp. Liczby przeciwne są położone na osi liczbowej w tej samej odległości od zera, ale po przeciwnych stronach.

* Liczby całkowite to liczby: …, -100, -99, ….,-5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, …, 99, 100,…

 

2. Wstęp do lekcji.   / w ramach wstępu do lekcji, chcąc wprowadzić Was w dodawanie liczb całkowitych, które nie jest takie łatwe, proponuję obejrzeć film: /

https://www.youtube.com/watch?v=ITkFDk-Ou-k

 

3. Analiza przykładów - podr., str. 117.   / proszę bardzo dokładnie, powoli i ze zrozumieniem przeanalizować przykłady - poziomy A - D /

4. Zapamiętaj !  / proszę tu przepisać drugie zdanie od góry od słowa "Uwaga" ze str. 117 /

5. Dobra rada !  / proszę tu przepisać pierwszy akapit ze strony 118 - "zielony prostokąt" /

6. Analiza przykładów - podr., str. 118.   / ponownie proszę bardzo dokładnie, powoli i ze zrozumieniem przeanalizować te 2 przykłady, a następnie w tym punkcie przepisać kolorem zdanie znad tych przykładów /

7. Rozwiązywanie zadań ćwiczeniowych.  / w ramach ćwiczeń proszę rozwiązać zad. 1, 2, 3, str. 135 w ćwiczeniach /

8. Zadanie domowe. 

/ w ramach zadania domowego proszę rozwiązać z podręcznika zad. 1, str.119 (po 3 przykłady z poziomu) oraz w ćwiczeniach zad. 4 i 5, str. 135;

dla chętnych - podręcznik zad. dla dociekliwych, str. 122 /

 

Pozdrawiam Wszystkich !!!

Miłego weekendu !!!

 

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

Środa, 20.05

 

    

Witam Wszystkich.

 

Dziś pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

Uwaga ! Przypominam jeszcze raz ! Kończy nam się powoli dział - jeszcze 3 tematy lekcyjne i czeka nas kolejny sprawdzian - szczegóły na kolejnych lekcjach.

 

Kontynuujemy pracę w dziale: "Matematyka i my".

Dzisiaj zajmiemy się liczbami dodatnimi i ujemnymi w praktycznym zastosowaniu.

 

Do zeszytu piszemy temat lekcji: " Liczby dodatnie i ujemne - ćwiczenia."

 

1. Przypomnienie z wczorajszej lekcji.  / proszę sobie to tylko przeczytać - nie musicie jeszcze raz tego przepisywać do zeszytu /

* Liczby ujemne to liczby mniejsze od zera.

* Liczby przeciwne to pary liczb, które różnią się tylko znakiem, np. 4 i -4; 10 i -10; -5 i 5, itp. Liczby przeciwne są położone na osi liczbowej w tej samej odległości od zera, ale po przeciwnych stronach.

* Liczby całkowite to liczby: …, -100, -99, ….,-5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, …, 99, 100,…

2. Ćwiczenia.   / w ramach ćwiczenia wprowadzającego do lekcji proszę rozwiązać w ćwiczeniach str. 133 /

3. Rozwiązywanie zadań ćwiczeniowych.  / w ramach lekcji proszę rozwiązać z podręcznika zad. 6 - 9, str. 111, 112 /

4. Zadanie domowe.  / w ramach zadania domowego proszę rozwiązać z podręcznika zad. 10 i 11, str.113 oraz w ćwiczeniach zad. 10 i 11, str. 134; dla chętnych - zad. dla dociekliwych, str. 134 /

 

Pozdrawiam Wszystkich !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

Wtorek, 19.05

 

    

Witam Wszystkich.

 

Dziś pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

Kontynuujemy pracę w dziale: "Matematyka i my".

 

Uwaga ! Kończy nam się powoli dział - jeszcze 3 tematy lekcyjne i czeka nas kolejny sprawdzian - szczegóły na kolejnych lekcjach.

 

Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Liczby dodatnie i ujemne."

 

1. Na dobry początek, podr. str. 108  / proszę dokładnie przyjrzeć się termometrom i odczytać z nich temperatury /

2. Wstęp.   / podręcznik - proszę przeczytać ze zrozumieniem dolny akapit z podręcznika, str. 108 /

3. Filmik. / obejrzyjcie filmik, który przybliży ten temat - obejrzyjcie z uwagą /

https://www.youtube.com/watch?v=rW-ZDnbSNkU

4. Zapamiętaj ! / zapiszcie w zeszycie /

Liczby ujemne to liczby mniejsze od zera.

 

5. Liczby przeciwne. / zapiszcie w zeszycie /

Liczby przeciwne to pary liczb, które różnią się tylko znakiem, np. 4 i -4; 10 i -10; -5 i 5, itp. Liczby przeciwne są położone na osi liczbowej w tej samej odległości od zera, ale po przeciwnych stronach.

6. Liczby całkowite. / zapiszcie w zeszycie /

Liczby całkowite to liczby: …, -100, -99, ….,-5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, …, 99, 100,…

7. Przykłady. / otwórzcie podręcznik str. 110 i przepiszcie do zeszytu akapit "Przykłady" /

8. Ćwiczenia. / w ramach zadania domowego proszę rozwiązać w ćwiczeniach str. 132 oraz zad. 1, 2, 3, podr., str. 110 /

 

Pozdrawiam Wszystkich !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

Poniedziałek, 18.05

 

    

Witam Wszystkich.

 

Dziś pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

Kontynuujemy pracę w dziale: "Matematyka i my".

 

Do zeszytu piszemy temat lekcji: " Średnia arytmetyczna - rozwiązywanie zadań."

 

Na ostatniej lekcji nauczyliśmy się obliczać średnią arytmetyczną liczb - dziś przećwiczymy tę umiejętność rozwiązując kilka zadań.

 

1. Analiza przykładów, podr. str. 104, 105.   / w ramach powtórki  - proszę jeszcze raz dokładnie, powoli i ze zrozumieniem przeczytać obydwa przykłady /

2. Rozwiązywanie zadań.   / teraz podręcznik - rozwiązujemy zad. 5, str. 106, dalej zad. 8 i 10, str. 107 /

3. Zadanie domowe.

/ w ćwiczeniach, zad. 5 i 6, str. 131; dla chętnych również zadanie dla dociekliwych oraz z podręcznika zad. 9, str. 107 - pozostałe zadnia dla chętnych /

 

Pozdrawiam Wszystkich !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

Piątek, 15.05

 

    

Witam Wszystkich.

 

Dziś pracujemy wspólnie w godz. 9:50 – 10:35.

 

Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

Kontynuujemy pracę w dziale: "Matematyka i my".

 

Do zeszytu piszemy temat lekcji: " Średnia arytmetyczna."

 

Dzisiaj nauczymy się obliczać średnią arytmetyczną liczb

- większość z was pewnie dobrze umie to już robić, gdyż wielokrotnie liczyliście sobie tzw. średnią ocen - dla tych osób będzie to swego rodzaju utrwalenie.

 

1. Wstęp - filmik.   / w ramach wstępu do lekcji proszę obejrzeć sobie filmik, który pomoże Wam zrozumieć, co to jest ta średnia arytmetyczna: /

https://www.youtube.com/watch?v=_3T7nK1KUxM

/ mam nadzieję, że filmik przybliżył wam pojęcie średniej /

2. Analiza przykładów, podr. str. 104, 105.   / proszę dokładnie, powoli i ze zrozumieniem przeczytać obydwa przykłady /

3. Zapamiętaj !   / proszę przepisać kolorem do zeszytu "przepis", jak się liczy średnią, czyli "niebieski prostokąt" - środek strony 104 /

/pod spodem proszę napisać /

Przy obliczaniu średniej najlepiej zawsze trzymać się schematu z "ułamkiem zwykłym" po prawej stronie:

Średnia arytmetyczna liczb =

suma liczb

ilość liczb

 

4. Przykład:   Oblicz średnią arytmetyczna liczb: 3, 8, 11, 4, 4.

Rozwiązanie:

 

Średnia arytmetyczna liczb =

3 + 8 + 11 + 4 + 4

=

30

=

6

5

5

 

 

5. Ćwiczenia.   / proszę rozwiązać w ćwiczeniach zad. 1 - 3, str. 129, 130 /

6. Rozwiązywanie zadań.   / teraz podręcznik - rozwiązujemy zad. 1, str. 105 - zgodnie z treścią - po 2 przykłady z poziomu; dalej zad. 2 i 3 z tej samej strony /

7. Zadanie domowe.

/ w ćwiczeniach, zad. 4, str. 130 oraz z podręcznika zad, 4, 6 i 7, str. 106 - więcej zadań, ale one są bardzo krótkie w rozwiązaniu - dacie radę !

dla chętnych może być również zad. 12, str. 107 /

 

Pozdrawiam Wszystkich !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

     Środa, 13.05

 

    

     Witam Wszystkich, tym razem w środę.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

     Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

     Kontynuujemy pracę w dziale: "Matematyka i my".

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: " Miary, wagi, pieniądze rozwiązywanie zadań ćwiczeniowych."

 

 

     1. Start. / proszę jeszcze raz dokładnie, powoli i ze zrozumieniem przeczytać przykłady ze wczorajszej lekcji /

     / w ramach wstępu do lekcji można ponownie obejrzeć sobie filmiki o jednostkach masy, a także o jednostkach długości, ale uwaga -  nie wliczamy tego do czasu trwania lekcji /

https://www.youtube.com/watch?v=fW2UYybqj4M     oraz dokończenie filmu:     https://www.youtube.com/watch?v=8wghl8h6c9c

https://www.youtube.com/watch?v=Vf6WAYZtrSE

     2. Na rozgrzewkę.  / podręcznik - zad. 4 c), str. 101 /

     3. Rozwiązywanie zadań.  / podręcznik, str. 102 - rozwiązujemy zad. 6, 7 - i jeśli ktoś jeszcze zdąży, to może rozwiązać zadanie 8 /

 

     ! Przypominam ! W zadaniach tekstowych najlepiej trzymać się schematu:

                                  Dane:                 Szukane:

                                  Rozwiązanie:

 

     4. Czy wiesz, że... / bardzo proszę ładnie przepisać tutaj z podręcznika te dwa akapity z dołu str. 102 i z samej góry str. 103 /

     5. Zadanie domowe. / do wyboru: albo zad. I, II, III z akapitu: "Czy już umiem, str. 103, albo zad, 9, str. 102 - dla chętnych może być również zad. 10, str. 103 /

 

Pozdrawiam Wszystkich !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

     Wtorek, 12.05

 

    

     Witam Wszystkich w ten chłodny wtorek.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 9:50 – 10:35.

 

     Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

 

     Kontynuujemy pracę w dziale: "Matematyka i my".

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: " Miary, wagi, pieniądze."

 

 

     1. Wstęp - filmik.   / w ramach wstępu do lekcji proszę obejrzeć sobie filmik o jednostkach masy /

https://www.youtube.com/watch?v=fW2UYybqj4M

oraz dokończenie filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=8wghl8h6c9c

     / tu z kolei mamy filmik o jednostkach długości /

https://www.youtube.com/watch?v=Vf6WAYZtrSE

     2. Analiza przykładów, podr. str. 100, 101.   / proszę dokładnie, powoli i ze zrozumieniem przeczytać każdy przykład /

     3. Ćwiczenia.   / proszę rozwiązać w ćwiczeniach zad. 1, 2, 3, str. 126 /

     4. Rozwiązywanie zadań.   / rozwiązujemy zad. 1 a), d), 2, 3 b), c) - podr. str. 101 - zgodnie z treścią - po 2 przykłady z poziomu /

     5. Zadanie domowe. / ćwiczenia zad. 4 - 8, str. 127, 128 oraz podr. str. 101, zad.5 ; dla chętnych - w ćwiczeniach "dla dociekliwych" ze str. 128 /

 

Pozdrawiam Wszystkich !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

     Poniedziałek, 11.05

 

    

     Witam Wszystkich w piękny, słoneczny poniedziałek.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

     Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

 

     Dziś kontynuujemy pracę w dziale: "Matematyka i my".

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: " Kalendarz i zegar - rozwiązywanie zadań."

 

 

     1. Na rozgrzewkę.   / w ramach wstępu do lekcji proszę rozwiązać w ćwiczeniach zad. 5, str. 124 /

     2. Rozwiązywanie zadań.  / podręcznik - rozwiązujemy zad. 6, 7 a), c) f), str. 97 oraz 9, str. 98 /

     3. Zadanie domowe. / ćwiczenia, zad 6-8, str.125 oraz podręcznik - zad. 8, str. 98; dla chętnych: zad. 12, 13, str. 99, może też być akapit "Dla dociekliwych" /

 

Pozdrawiam Wszystkich !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

     Piątek, 08.05

 

    

     Witam Wszystkich na kolejnej naszej lekcji online.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 9:50 – 10:35.

 

     Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

 

     Dziś przechodzimy do nowego działu: "Matematyka i my"   /proszę ten tytuł zapisać wzdłuż marginesu/

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: " Kalendarz i zegar."

 

Dzisiejsza lekcja jest dość "długa", jednak proszę ją sumiennie przepracować, nawet, gdyby zajęło to trochę więcej czasu.

 

 

     1. Wstęp.   / w ramach wstępu do lekcji proszę obejrzeć sobie filmik wprowadzający do naszej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=F6KWZzMBUmY

     2. Analiza przykładów, podr. str. 94, 95.   / proszę dokładnie, powoli i ze zrozumieniem przeczytać każdy przykład /

     3. Ćwiczenia.   / proszę rozwiązać w ćwiczeniach zad. 1, 2, 3, str. 123 oraz 4, str. 124 /

     4. Rozwiązywanie zadań.   / rozwiązujemy zad. 1 i 2, podr. str. 96 - zgodnie z treścią - po 2 przykłady z poziomu /

     5. Zadanie domowe. / podręcznik, strona 97 - proszę rozwiązać zadania 3 i 5; dla chętnych: zad. 11, str.98 /

 

Pozdrawiam Wszystkich !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

     Środa, 06.05

 

    

     Witam Wszystkich na kolejnej naszej lekcji online.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

     Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Pola figur - pisemny sprawdzian wiadomości."

 

UWAGA ! Sprawdzian piszemy tylko w trakcie lekcji.

 

     Instrukcja - kilka wytycznych dotyczących samego sprawdzianu / proszę najpierw ją przeczytać do końca /:

 

     1. Ściągamy sobie sprawdzian klikając w link:

pola_figur_sprawdzian_kl5 - wersja .pdf     /plik .pdf będzie dostępny od ok. godz. 7.55/

lub

/gdyby ktoś miał problem z otwarciem pliku .pdf/ klika tutaj:     pola_figur_sprawdzian_kl5 - wersja .htm

 

     2. Po ściągnięciu pliku najlepiej zapisać go na dysku lub wydrukować /lub trzeba go mieć wyświetlony na ekranie/.

     3. Jeżeli ktoś wydrukuje sobie, to może rozwiązywać zadania na wydruku.

     4. Jeżeli z jakiś przyczyn nie jest to możliwe, piszemy ręcznie na kartce A4 / takiej do drukarki /;

piszemy od góry po kolei numer zadania i poprawną odpowiedź /zad. zamknięte/ oraz numer zadania i jego rozwiązanie /zad. otwarte/.

     5. Rozwiązania zadań otwartych oddzielamy od siebie poziomą kreską w poprzek kartki / lepsza czytelność prac do oceny /.

     6. Liczba zużytych kartek nie ma znaczenia / jednak nie przesadzajcie - szkoda papieru /.

     7. Po zakończeniu pracy robicie czytelne "fotki" Waszych prac, najlepiej zapisujecie pliki na swoim dysku, nadając mu nazwę: sprawdzian pola imię i nazwisko

a następnie przesyłacie na mojego maila - przypomnę:

szkolamedmw@gmail.com

     8. Sprawdzian piszemy tylko w trakcie lekcji.

     9. Sprawdzian będzie dostępny na stronie w godz. 7.55 - 8.50.

     10. Odsyłanie prac do mnie:       proszę w temacie wiadomości napisać: sprawdzian pola kl5 imię i nazwisko !!!!!!!

/bardzo proszę się stosować do tego polecenia, w innym przypadku mamy niepotrzebny bałagan - na tego maila przychodzą wszystkie wiadomości z każdej klasy/

     11. Prace odsyłamy do godziny 9.00.

***

Pozdrawiam Wszystkich i życzę powodzenia !!!

/ w razie problemów, jestem na classroomie /

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

     Wtorek, 05.05

 

    

     Witam Wszystkich na kolejnej naszej lekcji online.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 9:50 – 10:35.

 

     Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Pola figur - powtórzenie i utrwalenie wiadomości."

 

     1. Na rozgrzewkę. / proszę teraz wrócić się do poprzednich lekcji w zeszycie i po kolei - przypomnieć sobie wszystkie wzory, które poznaliśmy w ramach realizacji tego działu; macie na to 10 - 15 minut /

     2. Czy już umiem ? / proszę rozwiązać zad. z podręcznika: I, II, III, str. 83 na dole - mam nadzieję, że rozwiążecie je bez większego problemu /

     2. Rozwiązywanie zadań utrwalających. / proszę rozwiązać zad. z podręcznika: 1 - 5 ze str. 84

- zadania na utrwalenie wzorów, wymagają krótkich obliczeń, zatem mam nadzieję, że zdążycie je rozwiązać w ramach lekcji /

     4. Zadanie domowe. / rozwiązać z podręcznika str. 84 zadania 6 oraz 10, str. 85 /

     5. Dla chętnych. / w ramach powtórki, zachęcam do rozwiązania sobie zadań 11, 12, 14, str. 85 - rozwiązać można choćby w brudnopisie/

 

UWAGA ! Kończymy dział, jutro sprawdzian  z działu: „Pola figur".

Lekcję zaczynamy o godz. 8.00 - proszę być punktualnym !

Sprawdzian piszemy tylko w trakcie lekcji.

 

***

Pozdrawiam Wszystkich !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

     Poniedziałek, 04.05

 

    

     Witam Wszystkich na kolejnej naszej lekcji online.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

     Przypominam:    proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

 

zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Różne jednostki pola – rozwiązywanie zadań."

 

     1. Na rozgrzewkę. / proszę rozwiązać zadania 4, 5, 6, str. 120 w ćwiczeniach - dla chętnych również zad. 7 /

     2. Rozwiązywanie zadań ćwiczeniowo - utrwalających. / proszę rozwiązać zad. z podręcznika: 3, 6, i 8 ze str. 82 - mam nadzieję, że zdążycie w ramach lekcji /

     3. Zadanie domowe. / rozwiązać z podręcznika str. 82 zadania 7 lub 9 - dla chętnych : można obydwa /

 

UWAGA ! Kończymy dział, więc w środę napiszemy sprawdzian  z działu: „Pola figur".

 

***

Pozdrawiam Wszystkich !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

     Środa, 29.04

 

    

     Witam Wszystkich na kolejnej naszej lekcji online - ostatniej przed długim weekendem.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

     Przypominam: proszę wejść na naszego classrooma:

https://classroom.google.com/c/NTYzMjIwMjY1NzFa

,

     zalogować się i zgłosić swoją obecność na lekcji.

 

 

Mam nadzieję, że z tą dzisiejszą lekcją  poradzicie sobie bez większych problemów - wiem, że temat ten nie należy ona do najłatwiejszych.

Ponadto - wiem, dzisiaj wyjątkowo jest tego dużo, ale wierzę w to, że dacie radę !!!

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Różne jednostki pola – przykłady, ćwiczenia."

 

     1. Na dobry początek. / proszę z uwagą przeczytać treść na str. 77 w podręczniku /

     2. Jednostki pola. / w ramach tego punktu proszę przerysować i przepisać tabelkę ze str. 77 w podręczniku /

     3. Jak zamieniać jednostki pola ? - filmik .

/ w ramach tego punktu proszę - obejrzyjcie filmik /

https://www.youtube.com/watch?v=r2yKvEA39mk

/ oraz dokończenie filmu /

https://www.youtube.com/watch?v=x0_ZaLaSys0

     4. Przykład: / proszę kolorem przepisać przykład ze str. 78 w podręczniku (na środku) /

     5. Analiza przykładów - podr., str. 79, 80. / proszę bardzo dokładnie przeanalizować te przykłady, z całkowitym zrozumieniem treści /

     6. Dobra rada. / proszę przepisać dobrą radę ze str. 80 w podręczniku /

     7. Zapamiętaj ! Jednostkami pola są również ary i hektary, które służą do wyrażania powierzchni działek, pól, lasów, gruntów ornych, jezior, itp.

1 ha = 100 a

1 a = 100 m2

     8. Zadanie domowe. / rozwiązać w ćwiczeniach zadania 1, 2, i 3, str. 119 oraz z podręcznika zad.  1, str.80 - po dwa przykłady z poziomów A, B, i C - dodatkowo również z poziomu D /

 

     Uwaga ! Możecie sobie również obejrzeć fajny filmik o zamianie jednostek pola tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=xrDR9jyUv3E&t=246s

UWAGA ! Kończymy dział, więc w przyszłym tygodniu najprawdopodobniej w środę napiszemy sprawdzian  z działu: „Pola figur".

 

***

Moi Drodzy, w piątek mamy 1 maja - lekcji nie ma / żeby ktoś przypadkiem się nie logował ! /

Życzę Wam miłego i spokojnego wypoczynku !

Krótko mówiąc / a raczej pisząc / - udanej "Majówki"

 

Pozdrawiam Wszystkich !!! 

Do poniedziałku !!!

mw

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

 


 

     Wtorek, 28.04

 

    

     Witam Wszystkich na kolejnej naszej lekcji online.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 9:50 – 10:35.

 

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Pole trapezu - rozwiązywanie zadań utrwalających."

 

     1. Pole trapezu - utrwalenie /film/. / w ramach wstępu do lekcji, bardzo proszę z uwagą obejrzeć sobie filmik:   https://www.youtube.com/watch?v=V1VCKTWKJTE

     2. Rozwiązywanie zadań ćwiczeniowych. / proszę teraz rozwiązać w ćwiczeniach zadania 5 i 6, str. 117 /

     3. Rozwiązywanie zadań utrwalających. / w ramach realizacji tego punktu proszę rozwiązać następujące zadania z podręcznika:

zad. 1, str. 72 - poziom D - 2 wybrane przykłady

zad. 2 i 3, str. 72  /

     4. Zadanie domowe. / w ramach zadania domowego proszę rozwiązać: /

                                * zadania 7 i 8, str. 118 w ćwiczeniach /dla chętnych również zadanie 9 z tej strony /

                                oraz

                                * zad. 6 i 8, str. 74 w podręczniku (dla chętnych - zad. 7, 9, 10 - do wyboru lub nawet wszystkie /

 

     ! Pamiętajcie ! Najlepiej trzymać się schematu:

                                  Dane: a = ...   / dolna podstawa /                  Szukane:  P = ? /pole trapezu/

                                             b = ...   / górna podstawa /                                    lub

                                             h = ...   / wysokość /                                              L=? /obwód/

 

                                           Rozwiązanie:

/ w rozwiązaniu wychodzimy od wzoru na pole trapezu, a następnie do niego podstawiamy odpowiednie liczby z danych

i wykonujemy obliczenia pamiętając o kolejności wykonywania działań /

 

***

Pozdrawiam i powodzenia !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań

 


 

     Poniedziałek, 27.04

 

    

     Witam Wszystkich na kolejnej naszej lekcji online.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Pole trapezu - wstęp."

 

     Umiecie już: obliczać pola równoległoboku i rombu, a także pole trójkąta - dziś pora na pole trapezu.

 

     1. Na dobry początek - film. / w ramach wstępu do lekcji, bardzo proszę z uwagą obejrzeć sobie filmik:   https://www.youtube.com/watch?v=4mdTOoSc9CY

oraz dokończenie filmu:   https://www.youtube.com/watch?v=bWG31dpipBM  /

     2. Pole trapezu. / proszę teraz przerysować trapez i zapisać w zeszycie kolorem wzór na obliczanie jego pola z podręcznika, str. 70  (po prawej stronie dziewczynki) /

     3. Analiza przykładów, podr. str. 71 / proszę bardzo dokładnie i powoli przeczytać ze zrozumieniem przykłady z podręcznika /

     4. Rozwiązywanie zadań ćwiczeniowych. / w ramach realizacji tego punktu proszę rozwiązać zadania 1-3, str. 116 w ćwiczeniach /

     5. Zadanie domowe. / w ramach zadania domowego proszę rozwiązać: /

                                * zadanie 4, str. 117 w ćwiczeniach oraz

                                * zad. 1 (poziomy A, B, C), str. 72 w podręczniku (po 2 wybrane przykłady) - proszę rozwiązać to zadanie według schematu / tak, jak zwykle to robimy /:

 

                                  Dane: a = ...   / dolna podstawa /                  Szukane: P = ? - pole trapezu

                                           b = ...   / górna podstawa /

                                           h = ...   / wysokość /

 

 

                                           Rozwiązanie:

/ w rozwiązaniu wychodzimy od wzoru na pole trapezu,

a następnie do niego podstawiamy odpowiednie liczby z danych

i wykonujemy obliczenia pamiętając o kolejności wykonywania działań /

 

***

Pozdrawiam i powodzenia !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań

 


 

     Piątek, 24.04

 

    

    

     Witam Wszystkich w ostatni dzień tygodnia - przed nami weekend, lecz wcześniej jeszcze jedna lekcja.

 

 

     Pracujemy wspólnie w godz. 9:50 – 10:35.

 

     UWAGA ! Sprawdzam realizację zadań

 

- proszę zrobić zdjęcie strony 114 w ćwiczeniach / tj. rozwiązanych zadań 4 - 6 /

i przesłać do mnie teraz na adres podany niżej / macie na to do 10 min /.

Z góry dziękuję - będzie ocena.

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Pole trójkąta - rozwiązywanie zadań."

 

/ Jeszcze raz - jeżeli ktoś z Was czuje taką potrzebę, można jeszcze raz obejrzeć sobie filmik:   https://www.youtube.com/watch?v=VLjOP-KYxZg /

 

     1. Na rozgrzewkę. / w ramach realizacji tego punktu proszę rozwiązać zadania 7 i 8, str. 115 w ćwiczeniach; dla chętnych również zad. 9 - może być rozwiązane później /

 

     2. Rozwiązywanie zadań. / z kolei, w ramach realizacji tego punktu proszę rozwiązać zadania 5, str. 67 oraz 8, str. 68 - w podręczniku /

 

     3. Zadanie domowe. / w ramach zadania domowego proszę rozwiązać zadania 6, str. 67 oraz 10, str. 68 - z podręcznika /

Uwaga ! Jeśli ktoś z Was nie potrafi rozwiązać zad. 10 ze str. 68, to w zamian niech zajmie się zad. I str. 69 z części: "Czy już umiem".

***

Pozdrawiam i powodzenia !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań

 


 

     Środa, 22.04

 

    

     Witam Wszystkich serdecznie.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Pole trójkąta - ćwiczenia."

 

/ Jeżeli ktoś z Was czuje taką potrzebę, można jeszcze raz obejrzeć sobie filmik:   https://www.youtube.com/watch?v=VLjOP-KYxZg /

 

     1. Dobre rady. / proszę ładnie przepisać sobie dobre rady ze str. 63, a następnie ze str. 65 /

 

     2. Rozwiązywanie zadań ćwiczeniowych. / w ramach realizacji tego punktu proszę rozwiązać zadania 5 i 6, str. 114 w ćwiczeniach /

 

     3. Rozwiązywanie zadań - cd. / zad. 1, str. 65 - z każdego poziomu A-D proszę wybrać sobie jeden przykład /

 

     4. Zadanie domowe. / w ramach zadania domowego proszę rozwiązać zadania z podręcznika: 2 i 4, str. 67; dla chętnych zad. 10, str. 68 /

 

***

Pozdrawiam i powodzenia !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań

 


 

     Wtorek, 21.04

 

    

     Witam Wszystkich na kolejnej naszej lekcji online.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 9:50 – 10:35.

 

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Pole trójkąta - wstęp."

 

     1. Na dobry początek - film. / w ramach wstępu do lekcji proszę obejrzeć sobie z uwagą filmik:   https://www.youtube.com/watch?v=VLjOP-KYxZg /

 

     2. Pole trójkąta. / proszę teraz przerysować rysunek z dołu strony 62 (bez dziewczynki) i podpisz kolorem wzór, a następnie przepisz kolorem tekst z niebieskiego prostokąta po lewej /

 

     3. Trójkąt różnoboczny. / proszę teraz przerysować rysunek z góry strony 63 i przepisz trzema różnymi kolorami wzory /

 

     4. Analiza przykładów, podr. str. 63, 64. / proszę bardzo dokładnie i powoli przeczytać ze zrozumieniem przykłady z podręcznika /

 

     5. Zadanie domowe. / w ramach zadania domowego proszę rozwiązać zadania 1 - 4, str. 113, 114 w ćwiczeniach /

 

***

Pozdrawiam i powodzenia !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań

 


 

     Poniedziałek, 20.04

 

    

     Witam Wszystkich na kolejnej naszej lekcji online.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Pole równoległoboku i rombu - rozwiązywanie zadań."

 

     1. Na dobry początek...

 

/ w ramach powtórki i utrwalenia proszę jeszcze raz obejrzeć filmik z uwagą:   https://www.youtube.com/watch?v=BFp_NAC9rAw

oraz jego dokończenie, gdyż filmik był za długi i został podzielony:   https://www.youtube.com/watch?v=h0PEHEGf4xo

 

     2. Rozwiązywanie zadań / w ramach lekcji rozwiązujemy ćw. 7, 8, str. 111 oraz 9, 10, str. 112 w ćwiczeniach - dla chętnych 11 z tej samej strony /

 

     3. Zadanie domowe. / w ramach zadania domowego proszę rozwiązać zadania 5 i 6, str. 59 z podręcznika - dla chętnych zadanie 7 z tej samej strony /

 

***

Pozdrawiam i powodzenia !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań

mw

 


 

     Piątek, 17.04

 

    

     Witam Wszystkich na kolejnej naszej lekcji online.

 

     Dziś pracujemy wspólnie w godz. 9:50 – 10:35.

 

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Pole równoległoboku i rombu - ćwiczenia."

 

     1. Na dobry początek - przypomnienie wzorów na obliczanie pól równoległoboku i rombu.

 

/ w ramach powtórki i utrwalenia proszę obejrzeć kolejny filmik z uwagą:   https://www.youtube.com/watch?v=BFp_NAC9rAw

oraz jego dokończenie, gdyż filmik był za długi i został podzielony:   https://www.youtube.com/watch?v=h0PEHEGf4xo

 

     2. Rozgrzewka / w ramach lekcji rozwiązujemy ćw. 6, str. 111 w ćwiczeniach /

 

     3. Rozwiązywanie zadań. / podręcznik, zad.1, poziomy A-D (zgodnie z treścią po 2 przykłady), str. 57-58 /

 

     4. Zadanie domowe. / w ramach zadania domowego proszę rozwiązać zadania 2 i 3, str. 59 z podręcznika - tam pisze na kartce - Wy wykonajcie te zadania w zeszycie /

***

Pozdrawiam i powodzenia !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań

mw

 


 

     Środa, 15.04

 

     Witam Wszystkich serdecznie po świątecznej przerwie. Mam nadzieję, że wszyscy wypoczęci i gotowi do wytężonej pracy.

 

 

     Dziś kolejna nasza lekcja on-line. Pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Pole równoległoboku i rombu."

 

     1. Na dobry początek - film o polach równoległoboku i rombu. / proszę obejrzeć filmik z uwagą: https://www.youtube.com/watch?v=0YTt4QhV8Ew /

     2. Pole równoległoboku.

     / proszę narysować równoległobok, a pod spodem napisać wzór na jego pole - podr. str. 54 - rysunek pierwszy od góry po lewej stronie /

     słownie: / proszę przepisać pierwsze zdanie od góry z niebieskiego prostokąta /

     3. Pole rombu.

     / proszę narysować romb, a pod spodem napisać wzór na jego pole - podr. str. 54 - rysunek drugi od góry po lewej stronie /

     słownie: / proszę przepisać drugie zdanie od góry z niebieskiego prostokąta /

     4. Dobra rada - podr. str. 54 / przeczytać ze zrozumieniem /

     5. Analiza przykładów, podr. str. 55, 56 / przeczytać ze zrozumieniem - jeśli trzeba, to nawet 2 razy /

     6. Ćwiczenia - w ramach lekcji rozwiązujemy ćw. 1, 2, 3, str. 109 w ćwiczeniach

     7. Zadanie domowe: / w ramach zadania domowego proszę rozwiązać zadania na str. 110 w ćwiczeniach /

***

Pozdrawiam i powodzenia !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań

mw


 

     Środa, 08.04

 

     Witam Wszystkich !

 

 

     Dziś kolejna lekcja on-line - ostatnia przed świętami. Nie chcę już dzisiaj wprowadzać nowego tematu, zatem potraktujmy ją trochę ulgowo.

Pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45.

 

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Pole figury - utrwalenie wiadomości."

 

     1. Rozwiązywanie zadań. / w ramach dzisiejszej lekcji proszę rozwiązać zadanie 13, str. 51 z podręcznika - jak ktoś potrzebuje, to niech sobie rysuje rys. pomocnicze/.

     / zadanie nie jest trudne, myślę, że sobie poradzicie !!! /

     2. Dla chętnych ... /zadanie 18, str. 51/    

     3. Zadanie domowe: / Uwaga ! Zadania domowego na cały okres świąteczny nie zadaje /

 

Niech ten świąteczny czas będzie chwilą zadumy nad dniem dzisiejszym, nad sytuacją, w jakiej przyszło nam żyć, pracować.

Życzę Was spokojnych, zdrowych Świąt Wielkanocnych.

Trzymajcie się i ... do szybkiego zobaczenia !

mw

 

***

Pozdrawiam i Powodzenia !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

***


 

     Wtorek, 07.04

 

     Witam Wszystkich !

 

     Dziś kolejna wspólna lekcja on-line. Pracujemy wspólnie w godz. 9:50 – 10:35.

 

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Pole figury - rozwiązywanie zadań - cd."

 

 

     1. Rozwiązywanie zadań. / w ramach lekcji dziś rozwiązujemy zadania z podręcznika - na początek zadanie 11 ze strony 50; następnie chciałbym, abyśmy rozwiązali jeszcze zadania 12 oraz zad 17, str. 51 - w zad. 17 najpierw trzeba obliczyć bok, a później dopiero obwód /

     2. Zadanie domowe: zad.12, str.51 oraz zad. 14, str. 51.

***

Pozdrawiam i Powodzenia !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

***


 

     Poniedziałek, 6.04

 

 

     Witam Was serdecznie w poniedziałek. Pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45. Przypominam - jesteśmy w nowym dziale: " V. POLA FIGUR ". Proszę postępować zgodnie z wytycznymi.

 

    

     Temat lekcji: "Pole figury - rozwiązywanie zadań".

 

     1. W ramach lekcji / na rozgrzewkę / rozwiązujemy w ćwiczeniach zadanie 10 ze strony 108 /dla chętnych zadania z serii "Dla dociekliwych" /.

     2. Rozwiązywanie zadań - / w ramach lekcji proszę rozwiązać zad. 5, 9, 10, str. 50 /

     3. Zadanie domowe: zad.8, str.50 oraz zad. 16 b), d), str. 51.

***

Pozdrawiam i Powodzenia !!! 

***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

***


 

     Piątek, 3.04

 

 

     Dziś kolejna lekcja. Pracujemy wspólnie w godz. 9:50 – 10:35. Przypominam - jesteśmy w nowym dziale: " V. POLA FIGUR ". Proszę postępować zgodnie z wytycznymi.

 

    

     Temat lekcji: " Pole figury - ćwiczenia ".

 

     1. Na dobry początek - filmiki. / proszę obejrzeć filmiki z uwagą: https://www.youtube.com/watch?v=cWGPWHZy-Hg https://www.youtube.com/watch?v=PETgzgD1MDQ /

     2. W ramach lekcji rozwiązujemy w ćwiczeniach zadania ze strony 107.

     3. Zadanie domowe: zad. 3, str. 49 oraz zad. 4, str. 50.

***

Pozdrawiam i Powodzenia !!! 

     ***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

***


 

     Środa, 1.04

 

 

     Dziś kolejna lekcja. Pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45. Rozpoczynamy nowy dział. Proszę postępować zgodnie z instrukcjami:

 

     Otwieramy zeszyt, na marginesie nowej strony piszemy wzdłuż kolorek tytuł działu: " V. POLA FIGUR ".

 

     w zeszycie piszemy dalej:

 

     Temat lekcji: " Pole figury - wstęp ".

 

     1. Na dobry początek. / proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst i spróbować sobie odpowiedzieć na pytania - podr., str. 46 - NIE piszcie odpowiedzi do zeszytu /

     2. Pamiętaj ! / proszę przepisać do zeszytu te 4 linijki od góry str. 47 /

     3. Analiza przykładu - podr. str. 47, 48. / w ramach realizacji tego punktu proszę bardzo dokładnie i ze zrozumieniem przeczytać i przemyśleć przykłady z poziomów A-D/

     4. Poznane wzory na pola:

     a) pole kwadratu: P=a*a   / lub P=a2 /        b) pole prostokąta: P=a*b     / wzory poznane w klasie 4 /

     / pod wzorami proszę przepisać również Dobrą radę / ze str. 48 /

     5. Zadania. / rozwiązujemy zad. 1, str. 48 - Poziom A - wszystkie przykłady,   Poziom B - przykłady a) i b),   Poziom C - przykłady a) i b) /

     *** w ćwiczeniach proszę rozwiązać str. 105 ***

***

Pozdrawiam i Powodzenia !!! 

     ***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

***


 

     Wtorek, 31.03

 

     Witam Wszystkich !

 

     Dziś lekcja nr 4. Pracujemy wspólnie w godz. 9:50 – 10:35.     

     Do zeszytu piszemy temat lekcji: "Ułamki dziesiętne - pisemny sprawdzian wiadomości".

 

     Instrukcja - kilka wytycznych dotyczących samego sprawdzianu:

    

     1. Ściągamy sobie sprawdzian klikając tutaj /plik .pdf będzie dostępny od ok. godz. 9.45/

     2. Po ściągnięciu pliku najlepiej zapisać go na dysku lub wydrukować.

     3. Jeżeli ktoś wydrukuje sobie, to może rozwiązywać zadania na wydruku.

     4. Jeżeli z jakiś przyczyn jest to niemożliwe, piszemy ręcznie wg wytycznych na kartce A4 / takiej do drukarki /, piszemy od góry po kolei numer zadania i poprawną odpowiedź /zad. zamknięte/ oraz numer zadania i jego rozwiązanie /zad. otwarte/.

     5. Rozwiązania zadań otwartych oddzielamy od siebie poziomą kreską w poprzek kartki / lepsza czytelność prac do oceny /.

     6. Liczba zużytych kartek nie ma znaczenia / jednak nie przesadzajcie - szkoda papieru /.

     7. Po zakończeniu pracy robicie czytelne fotki Waszej pracy, najlepiej zapisujecie pliki na swoim dysku, a następnie przesyłacie na mojego maila - przypomnę:

szkolamedmw@gmail.com

 

     Proszę w temacie wiadomości napisać: sprawdzian kl5 imię i nazwisko.

 

     W razie niejasności, pytań proszę pisać maila z zapytaniem.

Powodzenia !!!

Pozdrawiam, mw.

 


 

     Poniedziałek, 30.03

 

 

     Dziś lekcja nr 3. Pracujemy wspólnie w godz. 8:00 – 8:45. Lekcja ćwiczeniowo-utrwalająca. Proszę postępować zgodnie z instrukcjami:

 

     Otwieramy zeszyt ćwiczeń na stronach 103-104. Mamy tu 14 zadań powtórzeniowych przed klasówką. Część z nich rozwiązujemy w trakcie lekcji, a pozostałe w ramach zadania domowego.

     

     Do zeszytu piszemy:

 

     Temat lekcji: "Powtórzenie wiadomości przed klasówką".

 

     1. Co to jest ułamek dziesiętny - przypomnienie. / proszę sobie przypomnieć /

     2. Rozwiązywanie zadań utrwalających w ćwiczeniach. / w ramach lekcji rozwiązujemy zadania 1-7, str.103 w ćwiczeniach /

     3. Zadanie domowe. / rozwiązać zadania w ćwiczeniach, str. 104; dla chętnych: podręcznik - zadanie 19, str. 41/

 

***

Jutro napiszemy klasówkę z ułamków dziesiętnych - spokojnie, będzie dobrze ***

Proszę się zmobilizować na lekcję o godz. 9.50, gdyż pracę trzeba będzie wysłać do mnie mailem od razu po lekcji.

 ***

Pozdrawiam i Powodzenia !!! 

     ***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

***


     Piątek, 27.03

Kolejny dzień kwarantanny, kolejny dzień pracy on-line. Jednak "Damy radę" !!!

 

 

     Dziś lekcja nr 2. Pracujemy wspólnie w godz. 9:40 – 10:35. Proszę postępować zgodnie z instrukcjami.

 

     W zeszycie lekcyjnym piszemy temat lekcji: "Zamiana jednostek - rozw. zadań".

     Otwieramy podręcznik na stronie 35. Przypominamy sobie "przeliczniki jednostek".

     

     Do zeszytu piszemy:

     1. Przypomnienie podstawowych jednostek monetarnych, wagi oraz długości.

     2. Rozwiązywanie zadań. / w ramach lekcji rozwiązujemy zadania 4-6, str.37 /

     3. Zadanie domowe. / rozwiązać zadania 7 i 9, str.38; dla chętnych zadanie 11 lub 12 - można rozwiązać obydwa /

 

*** W ramach utrwalenia w nadchodzący weekend proszę rozwiązać w ćwiczeniach zad. 1-7, str. 101 i 102,
a następnie
spośród nich zrobić fotki zadań 5, 6, 7 i wysłać mi na maila podanego niżej ***

 

Pozdrawiam i Powodzenia !!! 

     ***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

***


 

     Środa, 25.03

     Pierwsza lekcja on-line. Zgodnie z rozkładem zajęć rozpoczynamy o 8.00. Proszę postępować zgodnie z instrukcjami.

 

     Na początek otwieramy podręcznik na stronie 34, w zeszycie lekcyjnym piszemy temat lekcji: "Zamiana jednostek".

     Proszę zapoznać się teraz z jednostkami monetarnymi - str. 35 /u góry strony/, następnie jednostkami wagi /niżej/, a na koniec z jednostkami długości /na dole str. 35/.

     Do zeszytu piszemy:

     1. Jednostki monetarne: /piszemy to, co jest w pierwszej niebieskiej tabelce/

     2. Jednostki wagi: /piszemy to, co jest w drugiej niebieskiej tabelce/

     3. Jednostki długości: /piszemy to, co jest w trzeciej niebieskiej tabelce/

     4. Przykłady, podr., str. 36 /proszę zapoznać się z podanymi przykładami, przemyśleć je - nie przepisywać !!!/

     5. Zadania - rozwiązujemy zadanie 1, str.36 - po 3 przykłady z każdego poziomu: A, B, C, D.

     6. Zadanie domowe: 2 i 3, str. 37.

     ***

Wszelkie pytania związane z przerabianym materiałem z matematyki proszę kierować do mnie na adres:

szkolamedmw@gmail.com

Odpowiadam na bieżąco wg kolejności zapytań.

***

Powodzenia !!!

 

***


     Wtorek 24.03 - Dziś proszę wejść na stronę:

https://epodreczniki.pl/a/dzielenie-liczb-dziesietnych/DRtModQfa

przejść do tematu: "Dzielenie liczb dziesiętnych – wynik z przecinkiem",

obejrzeć filmiki oraz rozwiązać ćwiczenia 10-12

***

Ponadto, w miarę możliwości, proszę również rozwiązywać zadania ćwiczeniowo - utrwalające z podręcznika oraz z zeszytu ćwiczeń.

Przypominam - realizujemy dział IV - Ułamki dziesiętne.

Proszę rozwiązać zadania z ćwiczeń - strony 90-95.

Ponadto, prze kolejne dni bardzo proszę rozwiązywać te ćwiczenia i zadania, którymi na lekcjach nie zdążyliśmy się zająć.

Chodzi o zadania przypisane do tematów już zrealizowanych:

1. Ułamek dziesiętny,

2. Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych,

3. Mnożenie ułamków dziesiętnych

4. Dzielenie ułamków dziesiętnych

***

Powodzenia !!!

 

***

Zachęcam również do odwiedzenia strony : https://gwo.pl/strony/3188/seo_link:czy-tu-jest-blad - zestaw II

 

 

     Poniedziałek 23.03 - Dziś proszę wejść na stronę:

https://epodreczniki.pl/a/dzielenie-liczb-dziesietnych/DRtModQfa

obejrzeć filmiki oraz rozwiązać ćwiczenia 6-9

***

Ponadto, w miarę możliwości, proszę również rozwiązywać zadania ćwiczeniowo - utrwalające z podręcznika oraz z zeszytu ćwiczeń.

Przypominam - realizujemy dział IV - Ułamki dziesiętne.

Proszę rozwiązać zadania z ćwiczeń - strony 90-95.

Ponadto, prze kolejne dni bardzo proszę rozwiązywać te ćwiczenia i zadania, którymi na lekcjach nie zdążyliśmy się zająć.

Chodzi o zadania przypisane do tematów już zrealizowanych:

1. Ułamek dziesiętny,

2. Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych,

3. Mnożenie ułamków dziesiętnych

4. Dzielenie ułamków dziesiętnych

***

Powodzenia !!!

 

***

Zachęcam również do odwiedzenia strony : https://gwo.pl/strony/3188/seo_link:czy-tu-jest-blad - zestaw I

 

***

     Piątek 20.03 - Dziś proszę wejść na stronę:

https://epodreczniki.pl/a/dzielenie-liczb-dziesietnych/DRtModQfa

obejrzeć filmiki oraz rozwiązać ćwiczenia 1-5

***

Ponadto, w miarę możliwości, proszę również rozwiązywać zadania ćwiczeniowo - utrwalające z podręcznika.

Przypominam - realizujemy dział IV - Ułamki dziesiętne.

Prze kolejne dni bardzo proszę rozwiązywać te ćwiczenia i zadania, którymi na lekcjach nie zdążyliśmy się zająć.

Chodzi o zadania przypisane do tematów już zrealizowanych:

1. Ułamek dziesiętny,

2. Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych,

3. Mnożenie ułamków dziesiętnych

4. Dzielenie ułamków dziesiętnych

***

Powodzenia !!!

 

***

 

     Czwartek 19.03 - Dziś proszę wejść na stronę:   https://epodreczniki.pl/a/dzielenie-liczb-dziesietnych/DRtModQfa

 

obejrzeć filmiki oraz rozwiązać ćwiczenia 1-5

***

Ponadto, w miarę możliwości, proszę również rozwiązywać zadania ćwiczeniowo - utrwalające z podręcznika.

Przypominam - realizujemy dział IV - Ułamki dziesiętne.

Prze kolejne dni bardzo proszę rozwiązywać te ćwiczenia i zadania, którymi na lekcjach nie zdążyliśmy się zająć.

Chodzi o zadania przypisane do tematów już zrealizowanych:

1. Ułamek dziesiętny,

2. Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych,

3. Mnożenie ułamków dziesiętnych

4. Dzielenie ułamków dziesiętnych

***

Powodzenia !!!

***

     Środa 18.03 - Dziś proszę wejść na stronę:  https://epodreczniki.pl/a/dzielenie-liczb-dziesietnych-przez-liczby-naturalne/DDtfN7Krx

obejrzeć filmiki oraz rozwiązać ćwiczenia 1-7.

 

Przykłady i ćwiczenia 8-12 zaplanujcie na czwartek

***

     Wtorek 17.03 - Kończymy pracę zadaną ostatnio.

***

     Piątek 13.03 - W kolejnych dniach /od dziś do środy/ proszę ze strony:   https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-liczb-dziesietnych/DJBgIQqCN   rozwiązać zadania 6-15

***

     Czwartek 12.03 - Parę ćwiczeń umysłowych na rozgrzewkę.   Zapraszam tutaj

***

  ©mw